یکی از مهمترین اصول طراحی فضای سبز ویلا و باغ، سبک نورپردازی است که شما برای محوطه اجرا می‌کنید. سیستم‌های روشنایی متنوعی برای این منظور وجود دارد. اما با توجه به اینکه شما باید در کنار جنبه زیبایی، بحث مصرف انرژی را نیز در نظر داشته باشید، ما به شما نورپردازی باغ ویلا با فیبر نوری را پیشنهاد می‌کنیم. اگر شما یک باغ ویلا دارید که برای جشن‌ها و مراسم‌های مختلف به مشتریان اجاره می‌دهید و یا این باغ ویلا یک ملک شخصی برای خود شما است، به هر حال سبک نورپردازی اجرا شده در محوطه بر روی زیبایی آن و جلب توجه مشتری تاثیر می‌گذارد. شما با نورپردازی باغ ویلا با فیبر نوری می‌توانید زیباترین طرح‌ها را پیاده کنید. برای آشنایی با این سیستم روشنایی، این مطلب را از دست ندهید و تا پایان مطلب با دقت ما را همراهی کنید.

منظور از نورپردازی باغ ویلا با فیبر نوری چیست؟

در ابتدای مطلب بیان کردیم که روش‌های مختلفی برای نورپردازی باغ ویلا وجود دارد ولی یکی از روش‌های نوین که بسیار مورد استقبال قرار گرفته است، نورپردازی باغ ویلا با فیبر نوری نام دارد. این روش متشکل از رشته‌های فیبر نوری است که از هسته شیشه‌ای تشکیل شده‌اند. درخشش نور در این هسته‌ها باعث روشن شدن رشته‌های شیشه‌ای می‌گردد. مهمترین وجه تمایز نورپردازی باغ ویلا با فیبر نوری نسبت به سایر روش‌های نورپردازی این است که در فیبر نوری، خبری از جریان عبور برق در رشته‌های شیشه‌ای نیست. بلکه فقط بازتاب نور به چشم می‌آید. بنابراین از نظر ایمنی، سیستم روشنایی فیبر نوری نسبت به سایر سیستم‌های روشنایی، در رتبه اول قرار گرفته است. به جای اینکه برق از رشته‌های فیبر نوری عبور کند. شما شاهد جریان نور، انعکاس از هسته و حرکت آن به سمت روکش رویه هستید.

نورپردازی باغ با فیبر نوری

مزایای نورپردازی باغ ویلا با فیبر نوری

اما حتماً این سوال برای شما به وجود آمده است که چرا نورپردازی باغ ویلا با فیبر نوری توانسته است در چند سال اخیر جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده و حتی جانشین سایر سیستم‌های روشنایی گردد. برای پاسخ به این سوال باید مزایای این سیستم روشنایی برای نورپردازی باغ ویلا را با یکدیگر بررسی کنیم:

امنیت بالا

در قسمت قبل بیان کردیم که سیستم روشنایی فیبر نوری نسبت به سایر سیستم‌های روشنایی، از ایمنی بالایی برخوردار است. خطر برق گرفتگی وجود نخواهد داشت. همچنین با توجه به اینکه جریان برق در رشته‌ها وجود ندارد، اگر بچه‌ها به رشته‌های فیبر نوری دست بزنند، اصلاً خطر برق گرفتگی آن‌ها را تهدید نمی‌کند. بنابراین وقتی شما برای نورپردازی باغ ویلا از فیبر نوری استفاده می‌کنید، اگر آبنما روشن باشد و یا بخواهید فضا را آبپاشی کنید، اصلا نگران خطر برق گرفتگی نخواهید بود.

طراحی زیبا

رشته‌های فیبر نوری علی‌رغم اینکه شیشه‌ای هستند، ولی انعطاف پذیری بسیار بالایی دارند. بنابراین شما هر طرحی که می‌خواهید برای نورپردازی باغ ویلا با فیبر نوری اجرا کنید، دست شما باز خواهد بود. زیبایی طراحی سیستم روشنایی، بر روی جلب توجه مشتریان جهت اجاره باغ ویلا برای مراسم‌های مختلف، تاثیر بسیار زیادی می‌گذارد. حتی شما می‌توانید به درخواست مشتری، سبک طراحی نورپردازی را عوض کنید. به دلیل انعطاف‌پذیری که در رشته‌ها وجود دارد، هر زمان بخواهید می‌توانید تغییراتی را در داخل آن‌ها ایجاد نمایید.


بیشتر بخوانید: نورپردازی استخر با فیبر نوری


 تعمیرات آسان

قطعاً موضوعی که برای صاحبان سرمایه جهت نورپردازی باغ ویلا با فیبر نیروی اهمیت دارد این است که اگر خرابی در رشته‌ها اتفاق افتاد، آیا به راحتی می‌توان تعمیرات را انجام داد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که بله. تعمیرات این سیستم روشنایی بسیار راحت است. قسمتی که خراب شده باشد را می‌توان با یک رشته سالم عوض کرد و دوباره سیستم روشنایی را به کار انداخت. هیچ دردسری برای تعمیرات و تعویض رشته‌ها وجود ندارد.

تنوع در رنگ رشته‌ها

مسلماً بخش عمده‌ای از زیبایی نورپردازی باغ ویلا با فیبر نوری، به تنوع رنگی بستگی دارد که در رشته‌ها انعکاس می‌شود. شما می‌توانید از رشته‌هایی با رنگ‌های مختلف استفاده کنید تا براساس نقشه‌ای که برای طراحی نورپردازی مدنظر دارید، بتوانید به طرح ایده‌آل خود برسید.

مصرف انرژی بسیار پایین

با توجه به اینکه محوطه باغ ویلا بسیار بزرگ است، بنابراین نورپردازی قطعاً هزینه سنگینی را برای شما به همراه خواهد داشت. اما اگر شما از نورپردازی باغ ویلا با فیبر نوری استفاده کنید، نگران هزینه‌ها نخواهید بود. در مقایسه با سیستم‌های روشنایی متداول، فیبر نوری کمترین مصرف انرژی را دارد. بنابراین شما با خیال راحت می‌توانید هر اندازه که می‌خواهید، از رشته‌های فیبر نوری در قسمت‌های مختلف باغ استفاده کنید و نورپردازی را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

کلام آخر

اگر با مطالعه این مطلب به این نتیجه رسیده‌اید که به سراغ نورپردازی باغ ویلا با فیبر نوری بروید اما نمی‌دانید تجهیزات با کیفیت را از کجا خریداری کنید و چگونه زیباترین طراحی را اجرا نمایید، کافی است به سایت تیدا لایت مراجعه کنید. تمامی تجهیزات مربوط به راه‌اندازی نورپردازی با فیبر نوری از بهترین برندها در اختیار شما قرار می‌گیرد. از طرف دیگر نگران سبک طراحی نباشید. گروه مهندسی تیدا لایت زیباترین و حرفه‌ای‌ترین طراحی‌ها را برای شما انجام خواهند داد.