تکنولوژی و فناوری به ساختمان‌سازی نیز راه پیدا کرده است. انواع سقف کشسان همانند سقف باریسول با طراحی‌های بسیار زیبایی که دارند، باعث جذاب‌تر شدن نمای داخلی می‌شوند. اکنون اگر شما نورپردازی سقف باریسول با فیبر نوری را انجام دهید، این زیبایی چندین برابر خواهد شد. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری درمورد این نوع سقف‌ها و نحوه نورپردازی با فیبر نوری به دست بیاورید، این مطلب برای شما نگارش شده است.

سقف باریسول چیست

اولین چیزی که باید بدانید این است که به چه نوع سقف‌هایی، سقف باریسول گفته می‌شود. در ابتدای مطلب برای شما توضیح دادیم که از فناوری‌های مدرن برای طراحی نمای داخلی استفاده می‌شود. یکی از این فناوری‌ها، استفاده از سقف کاذب است. در این سبک، سقف‌هایی از جنس پی‌وی‌سی بر روی سقف ساختمان نصب می‌شوند. برای مثال سقف باریسول یکی از همین سقف‌های پارچه‌ای شناخته شده است که زیبایی بسیار زیادی دارد. از جمله مهم‌ترین ویژگی ‌های سقف باریسول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •       در ساخت این سقف‌ها از پی‌وی‌سی استفاده می‌شود. بنابراین انعطاف‌پذیری بسیار بالایی دارد و شما می‌توانید به راحتی این سقف‌ها را بر روی سقف اصلی ساختمان نصب کنید.
  •       سقف باریسول به دلیل ساختاری که دارد، به عنوان سقف ضد اشتعال شناخته شده است.
  •       همچنین نوعی عایق نیز به حساب می‌آید. در واقع شما با یک تیر دو نشان می‌زنید. از یک سو یک سقف زیبا را برای ساختمان خود طراحی خواهید کرد و از سوی دیگر، یک عایق حرارتی و رطوبتی برای سقف در نظر گرفته‌اید.
  •       سقف باریسول بهترین جایگزین برای سایر سقف‌های کاذب است. برای مثال وقتی شما می‌خواهید کناف را اجرا کنید، باید حتماً از مصالح ساختمانی استفاده شود. در حالی که برای اجرای سقف باریسول، فقط شما باید یک قاب بر روی سقف ساختمان نصب کنید و پارچه را بر روی سقف قرار دهید.
  •       جداسازی سقف باریسول، بسیار راحت انجام می‌شود. کافی است چهارچوب را جدا کنید تا سقف برداشته شود.

نورپردازی سقف باریسول با فیبر نوری

زمانی که سقف باریسول را نصب می‌کنید، باید به فکر نورپردازی آن نیز باشید. بهترین ایده‌ای که می‌توانیم به شما پیشنهاد دهیم، بحث نورپردازی سقف باریسول با فیبر نوری است. اما منظور از فیبر نوری چیست؟ ما در مقالات متعدد درمورد این سبک از نورپردازی با شما صحبت کرده‌ایم. فیبر نوری مجموعه‌ای از رشته‌های بسیار شفاف است که به جای عبور جریان برق، نور را از خود عبور می‌دهند. بنابراین به عنوان یک سیستم نورپردازی کاملاً ایمن شناخته شده است. مصرف انرژی در فیبر نوری بسیار پایین است. درنتیجه از نظر هزینه‌ها نیز این سبک از نورپردازی، واقعاً مقرون به صرفه تمام می‌شود.

وقتی درمورد نورپردازی سقف باریسول با فیبر نوری صحبت می‌کنیم، در ابتدا باید یک نقشه برای اجرای رشته‌های فیبر نوری بر روی پارچه پی‌وی‌سی صفحه باریسول داشته باشید. برای این منظور، طراح ابتدا از شما می‌خواهد که در بین انواع طرح‌های اجرا شده، یک مدل را انتخاب کنید. آیا دوست دارید یک آسمان پرستاره برای شما به تصویر کشیده شود؟ آیا می‌خواهید وقتی سیستم نورپردازی را در شب روشن می‌کنید، یک طرح خاص جلوه کند؟ براساس این طرح، رشته‌های فیبر نوری بر روی سقف قرار می‌گیرند.

در اجرای نورپردازی سقف باریسول با فیبر نوری باید حساسیت و ظرافت بسیار زیادی به خرج داد. یک اشتباه می‌تواند طرحی که مدنظر داشتید را خراب کند و زیبایی آن را از بین ببرد.

مزایای نورپردازی سقف باریسول با فیبر نوری

اما حتماً این سوال برای شما به وجود آمده است که چرا نورپردازی سقف باریسول با فیبر نوری تا این حد توانسته است محبوبیت پیدا کند. در حال حاضر اغلب افراد نه تنها برای ساختمان‌های مسکونی بلکه برای ساختمان‌های تجاری خود، از نورپردازی با فیبر نوری استفاده می‌کنند. دلیل این محبوبیت، مزایای نورپردازی سقف باریسول با فیبر نوری است که در این قسمت به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

۱- میزان مصرف انرژی نورپردازی با فیبر نوری بسیار کم است به‌گونه‌ای که در حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ وات برآورد شده است. بنابراین این سبک از نورپردازی، به عنوان یک روش سازگار با محیط زیست شناخته می‌شود.

۲- با توجه به اینکه رشته‌های فیبر نوری انعطاف‌پذیری بسیار بالایی دارند، بنابراین شما هر طرحی که مدنظر داشته باشید، می‌توانید بر روی سقف باریسول اجرا کنید.

۳- از آنجایی که رشته‌های فیبر نوری قابلیت پخش نور را دارند، بنابراین امکان عمق دهی به نورپردازی در سقف باریسول برای شما وجود دارد. همین مسئله باعث می‌شود شما با تعداد کمتری از رشته‌های فیبر نوری بتوانید سقف باریسول را روشن‌تر جلوه دهید.

۴- سیستم روشنایی فیبر نوری به صورت غیر مستقیم نور را تامین می‌کند. در واقع جریان برق از رشته‌ها عبور نکرده و فقط شاهد عبور نور هستید. بنابراین شما حتی می‌توانید این سقف را برای استخر و محیط‌های مرطوب اجرا کنید چون خطر برق‌گرفتگی وجود ندارد.

هزینه نورپردازی سقف باریسول با فیبر نوری چقدر می‌ شود؟

اگر می‌خواهید بدانید که برای نورپردازی سقف باریسول با فیبر نوری باید چه مقدار بودجه کنار بگذارید، بهتر است چند فاکتور را در نظر داشته باشید:

  •       مساحت سقف ساختمان چقدر است؟
  •       چه نوع قابی را برای نگهداری سقف باریسول انتخاب کرده‌اید؟
  •       آیا سقف باریسول از پی‌وی‌سی اصل ساخته شده است؟
  •       چه طرحی را برای اجرای رشته‌های فیبر نوری انتخاب کرده‌اید؟
  •       به چه متراژ از رشته‌های فیبر نوری نیاز دارید؟
  •       گروه اجراکننده، چه مبلغی را به عنوان دستمزد از شما دریافت می‌کند؟

کلام آخر

اگر به دنبال یک تیم حرفه‌ای می‌گردید تا هم بتوانید تمامی تجهیزات برای نورپردازی با فیبر نوری را از این تیم خریداری کنیم و هم نصب را به آن‌ها بسپارید، پیشنهاد ما این است که با تیدا لایت در ارتباط باشید. این  مجموعه باکیفیت‌ترین تجهیزات را در اختیار شما قرار می‌دهد و به صورت تضمین شده، نورپردازی سقف باریسول با فیبر نوری را برای شما انجام خواهد داد.