اگر به دنبال یک طرح بسیار جذاب برای سقف قسمت پذیرایی ساختمان می‌گردید، ما به شما نورپردازی سقف کهکشانی پذیرایی را پیشنهاد می‌کنیم. کافی است در اینترنت کمی جستجو کنید و انواع سقف کهکشانی پذیرایی را مشاهده نمایید. مطمئن هستید شما با دیدن این تصاویر، ترغیب می‌شوید که پذیرایی ساختمان خود را با این سیستم نوری، زیباتر کنید.

نورپردازی سقف کهکشانی، با فیبر نوری انجام می‌شود. اگر می‌خواهید بدانید روال کار به چه صورت است و در نهایت شما باید چه مقدار برای این کار هزینه کنید، حتماً تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

نورپردازی سقف کهکشانی پذیرایی با فیبر نوری

سقف کهکشانی به حالتی گفته می‌شود که به دلیل نحوه چیدن تجهیزات روشنایی در سیستم نورپردازی، بعد از روشن شدن، تصویری شبیه به کهکشان راه شیری را در پیش چشمان شما می‌آورد. قطعاً این منظره بسیار زیبا است. فرض کنیم شما یک مهمانی بسیار مهم دارید. زمانی که مهمان‌ها حضور پیدا می‌کنند، نورپردازی سقف کهکشانی پذیرایی را روشن می‌کنید. مطمئن هستیم که تمامی مهمان‌ها بهت زده خواهند شد چون نمای بسیار زیبا در پیش چشمان آن‌ها می‌درخشد.

همانگونه که در ابتدای مطلب گفته شد، نورپردازی سقف کهکشانی پذیرایی با فیبر نوری انجام می‌شود. در این روش از رشته‌های فیبر نوری استفاده خواهد شد که این رشته‌ها بسیار منعطف هستند. برای نصب، باید طراحی کهکشانی اجرا گردد به‌گونه‌ای که بعد از روشن شدن سیستم نورپردازی، در هر نقطه، لامپ‌ها شبیه به یک ستاره بدرخشند و نمایی شبیه به کهکشان داشته باشند.

مراحل سقف کهکشانی پذیرایی با فیبر نوری

اما حتماً این سوال برای شما به وجود آمده است که آیا ما بر روی هر نوع سقف ساختمانی می‌توانیم نورپردازی سقف کهکشانی پذیرایی با فیبر نوری را اجرا کنیم؟ در پاسخ به این سوال کافی است مراحل کار را مطالعه نمایید. در این صورت متوجه خواهید شد که هیچ محدودیتی برای شما وجود ندارد:

طراحی سقف کهکشانی

شما در اولین قدم باید از یک طراح ماهر بخواهید که سقف کهکشانی را برای شما طراحی کند. چون برای نورپردازی، رشته‌های فیبر نوری باید به‌گونه‌ای بر روی سقف چیده شوند که بعد از روشن شدن، نمای آسمان پرستاره را داشته باشند.

آماده سازی سقف ساختمان

اکنون باید سقف پذیرایی که قرار است سقف کهکشانی بر روی آن نصب شود، آماده گردد. در صورتی که ناهمواری وجود دارد یا اینکه خرابی‌هایی در داخل سقف اتفاق افتاده است، باید تمامی این موارد برطرف گردد. سقف ساختمان باید به طور کامل صاف و یکدست باشد.

نصب چارچوب سقف کهکشانی

 در این مرحله شما باید از پروفیل‌های آلومینیومی استفاده کنید. این پروفیل‌ها با هدف نگه داشتن سقف کهکشانی، در ۴ جهت سقف ساختمان نصب می‌شوند. لازم است بدانید که پروفیل آلومینیومی، وزن پایین و در عین حال مقاومت بسیار بالایی دارد. بنابراین به عنوان بهترین قاب شناخته شده است.

نصب پارچه سقف کهکشانی

در این مرحله شما باید پارچه‌ای که بر روی آن طرح کهکشانی پیاده شده است را به قاب آلومینیومی وصل کنید. این مرحله باید با دقت بسیار بالایی انجام شود. باید اتصال کامل بین پارچه با قاب آلومینیومی برقرار گردد تا از یک سو پارچه چین و چروکی نداشته باشد و از سوی دیگر، پارچه سقوط نکند. چون در مرحله بعد قرار است رشته‌های فیبر نوری بر روی پارچه قرار گیرند.

نصب رشته های فیبر نوری در سقف

در مرحله آخر بعد از اینکه پارچه سقف کهکشانی را نصب کردید، باید رشته‌های فیبر نوری طبق طرحی که متعلق به سقف کهکشانی است، نصب شوند. زمانی که شما سیستم نوری را روشن می‌کنید، شاهد درخشیدن ستاره‌ها در نمای کهکشانی خواهید بود.

 

فیبر نوری سقف پذیرایی

چند نکته برای نورپردازی سقف کهکشانی پذیرایی با فیبر نوری

  •       حتماً در زمان خرید سقف کهکشانی، جنس پارچه را بررسی کنید. پارچه‌ها باید از جنس پی‌وی‌سی باشند تا در عین حال که وزن کمی دارند، مقاوم و مستحکم بوده و بتوانند وزن رشته‌های نوری را تحمل کنند.
  •       شما می‌توانید سقف کهکشان پذیرایی را در محیط‌هایی نصب کنید که دما بین ۵ تا ۷۰ درجه سانتیگراد باشد. دماهای بسیار بالا بر روی طول عمر مفید رشته‌های فیبر نوری تاثیر می‌گذارد.
  •       قبل از خرید قاب سقف و همچنین پارچه پی‌وی‌سی، حتماً مساحت دقیق سقف پذیرایی را اندازه‌گیری کنید. اگر پارچه کوچک باشد، مجبور هستید دوباره برای طراحی سقف کهکشانی هزینه نمایید.
  •       پیشنهاد می‌کنیم نصب سقف کهکشانی و نورپردازی آن با فیبر نوری را به افرادی بسپارید که تخصص لازم در این زمینه را دارند چون رشته‌های فیبر نوری، باید طبق نقشه چیده شوند تا در نهایت، نمای کهکشان پرستاره را برای شما به ارمغان بیاورند.

هزینه نورپردازی صفحه کهکشانی پذیرایی با فیبر نوری

اگر می‌خواهید دیدگاه درستی در مورد هزینه نورپردازی سقف کهکشانی پذیرایی با فیبر نوری داشته باشید،
باید به چند فاکتور توجه کنید:

  • مساحت سقف ساختمان چقدر است؟
  •  آیا سقف ساختمان نیاز به بازسازی دارد؟
  •  باید چه مقدار برای خرید قاب آلومینیومی هزینه کنید؟
  • به چه متراژ پارچه سقف کهکشانی نیاز دارید؟
  • باید چه اندازه برای خرید رشته‌های فیبر نوری هزینه نمایید؟

کلام آخر

سقف کهکشانی تنوع بسیار زیادی دارد. برخی از آن‌ها ساده و برخی در حالت سه بعدی طراحی می‌شوند. اگر به سایت تیدا لایت مراجعه کنید، می‌توانید مدل‌های مختلف سقف کهکشانی را ملاحظه نمایید. برای خرید تمامی تجهیزات، راه‌اندازی این نوع سقف و همچنین نورپردازی با فیبر نوری، می‌توانید بر روی کمک تیم تیدا لایت حساب کنید. این فروشگاه تمامی تجهیزات را به صورت تضمین شده، با گارانتی در اختیار شما قرار می‌دهد. امکان خرید اینترنتی برای شما وجود دارد.