آیا می‌دانید نصب سقف کشسان کهکشانی با فیبر نوری چه اندازه ساختمان شمار را زیباتر می‌کند؟ در حال حاضر روش‌های متنوعی برای نورپردازی ساختمان‌های مسکونی و تجاری ابداع شده است. هر کدام از این روش‌ها هم زیبایی بسیار خاصی دارند و هم میزان مصرف انرژی را پایین می‌آورند. در این میان کسانی که به سراغ اجرای سقف کشسانی کهکشانی با فیبر نوری می‌روند، بهترین انتخاب را خواهند داشت. چون یک سقف زیبا با کمترین مصرف انرژی را برای ساختمان خود خواهند داشت. در این مطلب ما قرار است یک راهنمای کامل درمورد آموزش نصب و اجرای سقف کشسان کهکشانی با فیبر نوری در اختیار شما قرار دهیم. پس با ما همراه باشید.

اجرای سقف کشسان کهکشانی با فیبر نوری

شاید در اینترنت یا در خانه دوستان و آشنایان خود، تا به حال سقف‌هایی شبیه به یک کهکشان راه شیری را مشاهده کرده باشید. این سقف‌ها با استفاده از نورپردازی سقف کشسان با فیبر نوری طراحی شده‌اند.
در واقع زمانی که ساخت ساختمان به اتمام می‌رسد، برای طراحی داخلی می‌توان بر روی سقف، یک لایه پارچه که به صورت کهکشانی طراحی شده است، نصب کنید. بعد از طراحی پارچه و نصب آن، باید رشته‌های فیبر نوری به‌گونه‌ای بر روی این سقف کهکشانی قرار گیرند که بعد از روشن شدن، نمایی شبیه به ستاره‌های پرنور را داشته باشند. در واقع طراحی رشته‌های فیبر نوری بر روی سقف کهکشانی به گونه‌ای انجام می‌شود که دقیقاً شبیه به کهکشان راه شیری به نظر می‌رسد.

اجرای سقف کشسان کهکشانی

آموزش نصب سقف کشسان کهکشانی با فیبر نوری

شاید این تصور را داشته باشید که نصب سقف کشسان کهکشانی با فیبر نوری سخت است یا ممکن است خرابی‌های زیادی برای شما به همراه داشته باشد. در حالی که اینگونه نیست. در این قسمت از مطلب ما قرار است برای شما توضیح دهیم که برای اجرای سقف کشسانی کهکشانی با فیبر نوری، باید به چه صورت عمل کنید. در نتیجه متوجه خواهید شد که حتی اگر ساخت ساختمان به طور کامل تمام شده باشد، باز هم می‌توانید برای نصب سقف کشسانی کهکشانی با فیبر نوری اقدام کنید. قبل از آموزش نحوه نصب، این نکته را متذکر شویم که تمامی مراحل باید توسط افراد حرفه‌ای انجام شود تا نقصی بروز نکند:

طراحی سقف کشسانی کهکشانی

اولین مرحله برای نصب این نوع سقف این است که شما طرح مورد نظر برای سقف کشسانی کهکشانی را بر روی پارچه پی‌وی‌سی اجرا کنید. این طراحی باید بسیار ظریف انجام شود. برای این منظور به سراغ شرکت‌های بروید که از مدرن‌ترین تجهیزات استفاده می‌کنند تا کیفیت چاپ بالا برود. اگر کیفیت چاپ پایین باشد، زمانی که نورپردازی را روشن می‌کنید، زیبایی خود را به خوبی نشان نخواهد داد و هر نقصی که در طراحی وجود دارد، دیده می‌شود. پس پیشنهاد می‌کنیم به چند مجموعه مراجعه کرده و نمونه کارهای قبلی آن‌ها را مشاهده کنید.

آماده سازی سقف ساختمان

اکنون باید به سراغ مرحله آماده‌سازی سقف بروید. باید بررسی کنید آیا سقف کاملا یک دست است یا خرابی‌ها یا ناهمواری‌های بر روی آن وجود دارد. اگر قبلاً گچ‌بری‌های بر روی سقف انجام شده است، باید همه این طرح‌ها کنده شوند و سقف کاملاً یکدست گردد.

نصب چهارچوب سقف کشسانی کهکشانی

برای متصل کردن پارچه‌ای که طرح کهکشان بر آن‌ وجود دارد به سقف، شما باید به سراغ پروفیل‌های آلومینیومی بروید. این پروفیل‌ها وزن پایین و در عین حال استحکام بسیار بالایی دارند. براساس مساحت سقف، اندازه پارچه و همچنین براساس تعداد رشته‌های فیبر نوری که باید بر روی پارچه قرار گیرند، ضخامت پروفیل آلومینیومی متفاوت خواهد بود. پس در زمان خرید پروفیل آلومینیومی، این اطلاعات را در اختیار فروشنده قرار دهید.

نصب سقف کشسانی کهکشانی

در این مرحله باید پارچه پی‌وی‌سی که بر روی آن سقف کهکشانی طراحی شده است را به قاب آلومینیومی متصل کنید. این اتصال باید به صورت حرفه‌ای انجام شود تا از یک سو سقف ایمن باشد و از سوی دیگر هیچگونه چین و چروکی در داخل پارچه وجود نداشته باشد. کوچک‌ترین چین و چروک در زمانی که رشته‌های فیبر نوری روشن می‌شود، خود را نمایان می‌کند.

قرار دادن رشته ‌های فیبر نوری

با توجه به اینکه مسئولیت روشن شدن سقف کشسانی کهکشانی و جلوه کردن طراحی این سقف برعهده رشته‌های فیبر نوری است، بنابراین شما در زمان اجرای رشته‌های فیبر نوری، باید طبق نقشه‌ای که از قبل تعیین شده است پیش بروید. اگر نصب رشته‌ها به درستی انجام شود، وقتی که شما سقف را روشن می‌کنید، دقیقاً کهکشان راه شیری را در پیش چشمان خود خواهید دید.

هزینه نصب و اجرای سقف کشسانی کهکشان با فیبر نوری چقدر می ‌شود؟

اگر می‌خواهید ذهنیت درستی درمورد قیمت نصب و اجرای سقف کشسانی کهکشانی با فیبر نوری داشته باشید، باید به فاکتورهای زیر توجه کنید:

  • مساحت سقف ساختمان
  • نیاز یا عدم نیاز به بازسازی سقف ساختمان
  • جنس پارچه سقف کشسانی کهکشانی
  • هزینه مورد نیاز برای خرید قاب آلومینیومی
  • ضخامت قاب
  • متراژ رشته‌های فیبر نوری مورد نیاز
  • دستمزد طراح سقف کشسان کهکشانی
  • دستمزد نصاب سقف کشسان کهکشانی

کلام آخر

برای خرید کلیه تجهیزات مورد نیاز برای نصب و اجرای سقف کشسانی کهکشانی با فیبر نوری، تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که به سراغ فروشگاه تیدا لایت بروید. این فروشگاه به صورت تضمین شده تجهیزات را در هر کجای ایران که باشید، برای شما ارسال خواهد کرد. حتی می‌توانید نصب و اجرای سقف کشسانی کهکشانی با فیبر نوری تزئینی را به مجموعه تیدا لایت بسپارید. این مجموعه با تیمی از مهندسین حرفه‌ای خود، تمامی مراحل کار را برای شما انجام می‌دهد.