اگر به فکر یک طراحی زیبا و جذاب برای نورپردازی سقف کاذب هستید، ما به شما فیبر نوری سقف کاذب را پیشنهاد می‌کنیم. کافی است کمی در اینترنت جستجو کنید تا نمونه‌های متنوعی از نورپردازی با فیبر نوری سقف کاذب را مشاهده کنید. مطمئن هستیم که شما نیز ترغیب خواهید شد برای طراحی سقف کاذب محیط کار و یا حتی برای بخشی از خانه نیز از این سیستم روشنایی استفاده کنید. در این مطلب با ما همراه باشید تا بیشتر با نورپردازی با فیبر نوری سقف کاذب آشنا شوید.

 نورپردازی با فیبر نوری سقف کاذب

اجازه دهید در ابتدا بررسی کنیم که نورپردازی با فیبر نوری چگونه انجام می‌شود. فیبر نوری مجموعه از رشته‌های بسیار باریک، بلند و شفاف است که به جای عبور جریان برق، نور از داخل این سیم‌ها عبور می‌کند. به همین دلیل اگر شما از فیبر نوری در سقف کاذب استفاده کنید، سقف همانند آسمان پرستاره به نظر خواهد رسید و نمای بسیار زیبایی خواهد داشت. از آنجایی که پهنای باند فیبر نوری نسبت به کابل‌های معمولی بسیار بیشتر است، بنابراین تعداد فیبر نوری که برای نورپردازی مورد نیاز می‌باشد، کمتر خواهد شد و همین موضوع هزینه‌ها را کاملاً مقرون به صرفه می‌کند.

مزایای استفاده از فیبر نوری در سقف کاذب

با دیدن نمونه‌های طراحی سقف کاذب با فیبر نوری متوجه خواهید شد که چه اندازه این سبک نورپردازی جذابیت دارد و محیط ساختمان را بسیار زیباتر می‌کند. به طور کلی چند ویژگی باعث شده است که نورپردازی با فیبر نوری سقف کاذب محبوبیت بسیار زیادی به دست بیاورد:

۱- اولین موضوع، بحث طراحی زیبا و چشمگیری است که این نوع سیستم نورپردازی برای سقف به ارمغان می‌آورد. به خصوص اینکه نورپردازی با فیبر نوری، انعطاف‌پذیری بالایی دارد و شما هر سبکی که مد نظر داشته باشید می‌توانید برای سقف کاذب اجرا کنید.

۲- طراحی فیبر نوری سقف کاذب امکان عمق‌دهی به نورپردازی سقف را بیشتر می‌کند. در واقع قابلیت پخش نور وجود دارد و در نتیجه سقف را روشن‌تر جلوه خواهد داد.

۳- میزان مصرف برق فیبر نوری بسیار کم و در حد ۱۰۰ تا ۱۵۰ وات می‌باشد. بنابراین این سیستم روشنایی هم از نظر حفظ منابع طبیعی ارزشمند است و هم از نظر هزینه‌ها مقرون به صرفه خواهد بود.

۴- شما می‌توانید نقش‌های ستاره‌ای و کهکشانی را در فیبر نوری سقف کاذب اجرا کنید. واقعاً منظره تماشایی خواهد بود.

۵- چون این نوع سیستم الکتریسیته جریان برق را عبور نمی‌دهد، بنابراین کاملاً ایمن و بی‌خطر می‌باشد. پس حتی برای سقف کاذب استخر نیز می‌توانید از فیبر نوری استفاده کنید.

نصب فیبر نوری سقف کاذب

نصب فیبر نوری سقف کاذب

اما اکنون در مورد این موضوع صحبت کنیم که برای نورپردازی سقف کاذب با فیبر نوری باید به چه صورت عمل کرد. شما می‌توانید فیبر نوری را در قسمت‌های مختلف خانه استفاده کنید ولی زیباترین منظره، برای سقف است. چون همانگونه که گفتیم، فیبر نوری منظره کهکشانی و ستاره‌ای را ایجاد خواهد کرد. شما می‌توانید این نوع سیستم روشنایی را بر روی سقف‌های کاذب از نوع گچ تخته‌ای، چوب پرسیکس و سقف‌های کاذب کشسان نصب کنید. برای این کار باید از مته با اندازه‌های مناسب استفاده نمایید. با کمک این مته می‌توانید سوراخ‌هایی را در سقف ایجاد کنید که این سوراخ‌ها محل قرارگیری فیبر‌های نوری هستند. پس باید سوراخ‌ها براساس طرحی که مد نظر دارید، اعمال شوند تا در نهایت بعد از روشن شدن سیستم روشنایی، سقف کاذب دقیقاً همان طرح مد نظر را داشته باشد.

کلام آخر

شاید با خواندن این مطلب ترغیب شده‌اید که اطلاعات بیشتری در مورد فیبر نوری سقف کاذب به دست بیاورید. و یا به یک تیم مهندسی و حرفه‌ای نیاز دارید تا زیباترین طراحی را برای سقف کاذب در محل کار یا خانه شما اجرا کنند. کافی است با تیدا لایت در ارتباط باشید. ما تمامی امور را برای شما انجام خواهیم داد. مهندسین ما ابتدا سیستم روشنایی را برای شما طراحی می‌کنند و سپس کلیه تجهیزات را آماده خواهیم کرد تا فیبر نوری نورپردازی اجرا گردد. تمامی تجهیزات در استاندارد و با کیفیت هستند.